Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
September 8, 2011
Image Size
201 KB
Resolution
550×677
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
8,293 (1 today)
Favourites
758 (who?)
Comments
219
Downloads
109
×
Oh baby listen by Ipun Oh baby listen by Ipun

Update Some already guessed, the song that inspired me to draw this is 'Suddenly' by Junichi Kanemaru, I DIDN'T KNOW HE USED TO SING >:U I already loved his voice but when I listened to this I died. [link] OMG GO AND LISTEN TO IT RITE NAO :D is such a beautiful song! I tried to avoid drawing this, but it just happened :c


Edit Ok... someone's comment made me realize it will be hard to guess.... so here's JUST one last hint... is NOT a song from the Sonic games, BUT it is related to Sonic.

uuhsjahjds ;A;

Certain song inspired me to draw this.... I LOVE IT ;u; I feel all fuzzy inside when I listen to it... kinda like a fangasm :lol: who ever guesses what song I'm talking about gets a free sketch of whatever... I'm serious.. :D
Here's a hint... I drew Sonic singing it... just think about it... LOL I'm not sure if it's either too hard or too easy to guess...

btw... I really hate how Sonic turns out different every time I draw him :b I'm so lame.
Add a Comment:
 
:icontotallydeviantlisa:
TotallyDeviantLisa Featured By Owner Feb 2, 2015  Hobbyist General Artist
Karaoke time! ;)
Reply
:iconsonicthehedgehogfg:
sonicthehedgehogFG Featured By Owner Jan 29, 2015  New member
I listen Sonic!
Reply
:iconsonicamy4life:
SonicAmy4life Featured By Owner Nov 4, 2013  Student Traditional Artist
aww it's cute!!!!!
Reply
:iconsoniciathehedgehog:
SoniciatheHedgehog Featured By Owner Aug 30, 2013  Student General Artist
"It seemed when I met you we'd been here before
That I didn't forget you on some other shore
Fate was my friend 'cause she brought you again
Now here you are in my arms, suddenly"
Reply
:iconshannonallaround:
ShannonAllAround Featured By Owner Aug 18, 2013  Hobbyist General Artist
bahaha! thats awesome. 
Reply
:iconalukisskiselivinhoso:
AlUkissKisEliVinHoSo Featured By Owner Jul 22, 2013  Professional Digital Artist
>w< So Awesome!!!!
Reply
:icontazi-san:
Tazi-san Featured By Owner Jul 16, 2013  Professional Digital Artist
He's singing Backstreet Boys.  I'm certain of it.
Reply
:iconsonicgal17:
sonicgal17 Featured By Owner Jun 28, 2013  Student Artist
I love the pic and that song!! *dies*
Reply
:iconnejishadow2051:
NejiShadow2051 Featured By Owner Jun 26, 2013  Hobbyist General Artist
Yeah I have had that song for months on my laptop because I Love it!! Sonic's voice actor is such an amazing singer!! same with Koji Yusa (Shadow), his voice is amazing!!! Have you listened to Break Your Destiny, because if not, go listen to it right away!!
Reply
:iconsilverglaceonlover98:
silverglaceonlover98 Featured By Owner Jun 15, 2013  Hobbyist Traditional Artist
~ I :iconpinkheartplz: SONIC ~
Reply
:iconsondrathehedgehog:
sondrathehedgehog Featured By Owner Jun 10, 2013  Student Artist
really sonic ... o whatever
nice job
Reply
:iconsonicboom1126:
Sonicboom1126 Featured By Owner Jun 9, 2013
*taps foot to beat*
Reply
:iconsonicboom1126:
Sonicboom1126 Featured By Owner Jun 9, 2013
he sounds SO cute :D
Reply
:iconxsonyascupcakex:
xSonyasCupcakex Featured By Owner May 5, 2013  Student Digital Artist
Im listening baby
Reply
:iconsunflowerharu:
SunflowerHaru Featured By Owner Apr 28, 2013
I never heard that song before till just now and now I can't stop listening it! He has such a cute voice when he sings! ^_^
Reply
:iconpewdieskysonic:
PewdieSkySonic Featured By Owner Apr 13, 2013  Student General Artist
*very long gasp* OMG....I JUST now listened to it because of the description and that song is AWESOME!!!!! :dance: :squee: :wow:
Reply
:iconnaneezbaa:
naneezbaa Featured By Owner Apr 13, 2013  Student Digital Artist
:iconmizu-mix:srsly WTF IS THIS?!
Reply
:iconnaneezbaa:
naneezbaa Featured By Owner Apr 13, 2013  Student Digital Artist
:icon*mizu-mix: WTF IS THIS?!?! e.e is shadow rapeing HIM?!?!
Reply
:iconraflynnzel:
raflynnzel Featured By Owner Apr 4, 2013  Student Digital Artist
i can't hear you sonic but i know your voice is sexy as you
Reply
:iconcrazzygirrl123:
crazzygirrl123 Featured By Owner Mar 28, 2013  Student Digital Artist
sweet!
Reply
:iconlucas420:
lucas420 Featured By Owner Mar 20, 2013  Hobbyist Traditional Artist
oohhhh ~~
Reply
:iconfantagelover1024:
fantagelover1024 Featured By Owner Oct 20, 2012  Student Artist
OMFG!! SONIC IS SINGING!!!
Reply
:iconoswaldfan:
oswaldfan Featured By Owner Jul 18, 2012  Hobbyist Filmographer
He's.. S-singing?!... What's going on?
*explodes*
Reply
:iconpikachuvirus1996:
Pikachuvirus1996 Featured By Owner May 6, 2012  Hobbyist General Artist
yeah boy! go sonic XD
Reply
:iconangelicagarcia:
angelicagarcia Featured By Owner Apr 27, 2012
hmmmmm
Reply
:iconzel-da-hedgie:
Zel-Da-Hedgie Featured By Owner Apr 12, 2012  Hobbyist Digital Artist
Oh my god so sweet song<3
Reply
:iconsharia0the0hedgehog:
Sharia0The0Hedgehog Featured By Owner Apr 12, 2012  Hobbyist General Artist
X3!!! Junichi Kanemaru RULES!!! XD
Reply
:iconsonicdevotion:
SonicDevotion Featured By Owner Jan 15, 2012  Student Traditional Artist
Oh my gosh I love that song! I play Digital Survivor to death. That's another really great song ^ ^
Reply
:iconipun:
Ipun Featured By Owner Feb 4, 2012  Hobbyist General Artist
Yup!! I love that song too :la:<333
Reply
:iconred-ysetgo:
red-ysetgo Featured By Owner Jan 3, 2012  Hobbyist Digital Artist
If you think that's cute, listen to another one called Day Break. You will die. XD
Reply
:iconipun:
Ipun Featured By Owner Jan 3, 2012  Hobbyist General Artist
I've listened to most of them, the name of this one doesn't sound familiar at all though *goes to listen* :lol:
Reply
:iconred-ysetgo:
red-ysetgo Featured By Owner Jan 3, 2012  Hobbyist Digital Artist
You'll love it.
Reply
:iconipun:
Ipun Featured By Owner Jan 3, 2012  Hobbyist General Artist
;p pretty sure I will! :excited:
Reply
:iconred-ysetgo:
red-ysetgo Featured By Owner Jan 3, 2012  Hobbyist Digital Artist
:D
Reply
:iconkoopakrusher:
Koopakrusher Featured By Owner Nov 11, 2011
It's "Suddenly," sung by Junichi Kanemaru, Sonic's Japanese voice actor. I really love the Japanese voice actors/seiyus; I love how they express emotions through their voices, depending on the character, it's either really sweet and cute, evil, or cool. Don't get me wrong though, it's not like I hate the English voice casts. I just feel the Japanese voices succeed where the English voices fail. :)

Btw... Don't feel bad; I'm not consistent with Sonic either; I try really hard to make Sonic look modern so many times and yet it resembles his classic look more than anything. But you're drawing looks really good, especially the shading, that's another thing I know I need to work on. :D

Now as for the song itself, I hear it, and I imagine Amy going gaga over Sonic singing such a beautiful song, like he was singing just for her. I can also imagine after the song, Amy gives Sonic a killer hug, with her tail wagging like crazy. :XD:
Reply
:iconipun:
Ipun Featured By Owner Nov 12, 2011  Hobbyist General Artist
Yes I love them too!! :XD: if you look it up on youtube I think almost every single Sonic Japanese VA sings... I've only heard Shadow and Sonic (and btw Shadow is awesome aswell.. not as awesome as Junichi though :iconsothereplz: lol) and nah don't worry, I honestly don't like most of the new voices, like Sonic's, Amy's and Cream's ^^; the rest sound pretty much the same like the 4kids cast.

Aww thanks, don't give up just practice practice practice, try different styles and see which one you like the best :D
lol now that you mention it I actually have to draw Sonic singing this song to Amy :giggle:
Reply
:iconkoopakrusher:
Koopakrusher Featured By Owner Nov 12, 2011
I actually saw one of those youtube videos and I was surprised to hear Tikal's VA singing a remix to Moonlight Densetsu, the Japanese Sailor Moon theme (My siblings and I go WAY back with Sailor Moon). And Vector's VA's singing voice and acting voice are so similar, I couldn't help but laugh. I almost didn't recognize Knuckles or Shadow's singing, but that is a good thing.
I didn't like Sonic's voice change at first but it actually started to grow on me.
And I really liked Cream's Sonic Heroes voice the best, I thought it sounded more like her Japanese VA; In Colors, idk something just doesn't click.
Now Amy, I haven't heard much of her voice other than in Colors but I know until I play Sonic Free Riders or Generations, imo sure it may not be the best voice, but that whole "It sounds like Minnie Mouse" thing is an over-exaggeration, I personally recognize Minnie's voice because I have siblings who watch Mickey Mouse and I hardly hear any similarities except for being high pitched. But anyway, I don't play the games just to hear the voices anyway so it's not that important.

Other than my rant, I'll keep that in mind, with experimenting and finding the style I like best and I'm looking forward to seeing that drawing. :D
Reply
:iconipun:
Ipun Featured By Owner Nov 13, 2011  Hobbyist General Artist
Oh really... I haven't heard all of them guess I'll do it once I have some free time :la:
Yeah, :XD: lol I used to be one of the persons who could complain about Amy's voice sounds like Minnie's but actually... once I heard Minnie's actual voice the sound nothing alike :I just that high pitch that annoys me at times :XD: Ah is good to see it that way, a lot of people go crazy over the voices, I think I'll include myself in this one :XD: but to get out of trouble I simply switch the English voices to japanese :lol:

And yup :D I wish you luck!!
Reply
:iconkoopakrusher:
Koopakrusher Featured By Owner Nov 13, 2011
Yeah, Amy's voice I can understand being annoyingly high pitched. Heck, I often got annoyed by Charmy's English Sonic Heroes voice so much, that I actually love all of his newer voices; sure 4KIDS made him sound like he's from the Pokemon show, but at least it sounded more like a boy :XD:. I do that sometimes too, switching from English to Japanese voices, IF I can. But I try to be careful so my siblings don't repeat every little thing they hear.
Reply
:iconipun:
Ipun Featured By Owner Nov 14, 2011  Hobbyist General Artist
^^; I miss Lisa Ortiz *sigh* my Amy voice interpretation is inspired on hers<3 I just loved how unique she made Amy sound :aww:
I honestly haven't gotten a good glimpse of the Heroes and Adventure VA so I don't really know how Charmy used to sound like, he have always sounded annoying to me along Bokkun :XD: I do it on every single Sonic game, with the exception of a few ones, like Sonic Unleashed, LOL yeah kids repeat every single thing they hear, but hey they might be able to understand japanese some day ;P
Reply
:iconkoopakrusher:
Koopakrusher Featured By Owner Nov 14, 2011
I feel Lisa did a really good job, and I remember you saying that about your interpretation's inspiration. I still think your interpretation is very good and you should keep on perfecting it. :D I respect others' opinions, but I actually preferred Lisa over Jennifer too. But that's probably because I watched Sonic X before I played any game from the Dreamcast Era (plus Heroes.) Other than Charmy's voice in Sonic Heroes, I guess I just don't understand what makes him so annoying in people's eyes, and I don't mean to offend you when I say that. But I definitely like Bokkun's Japanese voice over his 4KIDS voice, because unlike the latter, it's actually realistic. It would be cool to understand another language, let alone Japanese, but my sister sings so much it wears on my mother's nerves. Even worse if the lyrics are in Japanese, 'cuz she's afraid the lyrics will translate into something inappropriate.
Reply
:iconipun:
Ipun Featured By Owner Nov 15, 2011  Hobbyist General Artist
Oh well thank you so much!! :iconawwloveplz: I was actually gonna be voicing Amy for a fan film movie but it got cancelled :XD: But I do want to practice it more, though I do want to give her my own recognizable accent :aww: LOL same here, that is the reason why the 4kids cast always appealed to me more, I got into Sonic when they were the current voice actors so right now I miss them a lot. And I agree with you on Bokkun's voice, his japanese was rather adorable and made him look so cute :giggle: I loved when he would yell 'Baka' at Sonic or Eggman :XD: I think Japanese is a pretty interesting language, might try to learn it someday ^^; I can only understand English and Spanish right now and I still struggle with my English at times, like I really need to expand my vocabulary :XD: my simple usage of the English language makes me feel so immature ^^;
Reply
(1 Reply)
:icontailsfluffy74:
tailsfluffy74 Featured By Owner Oct 27, 2011  Student Digital Artist
today's his birthday! im feturing this in my journal
Reply
:iconipun:
Ipun Featured By Owner Oct 29, 2011  Hobbyist General Artist
:iconawwloveplz: Thanks!<333
Reply
:icontailsfluffy74:
tailsfluffy74 Featured By Owner Oct 29, 2011  Student Digital Artist
your welcome!
Reply
:iconstefanthehedgehog:
StefanTheHedgehog Featured By Owner Oct 9, 2011
I am in love with Sonic's voice in Japanese! Junichi Kanemaru is the perfect voice for him! I love his voice! It is so sweet! He is a fantastic singer too! :heart:
Whenever I hear Junichi Kanemaru singing, I think to myself "That's Sonic singing onstage!" I really do! :aww:
I LOVE YOU, SONIKKUUUUUUUU!!!! :iconyayzplz: :drool:
I love your picture of Sonic here singing! The colouring is just perfect! :boogie:
Reply
:iconipun:
Ipun Featured By Owner Oct 9, 2011  Hobbyist General Artist
Yeah, his voice is so charming! :giggle: WE LOVE YOU SONIC <33 Thanks!!^^
Reply
:iconstefanthehedgehog:
StefanTheHedgehog Featured By Owner Oct 10, 2011
His voice definitely is charming! :drool:
WE ALL LOVE YOU SO MUCH, SONIC!!!! :iconglompsomethingplz::iconsonicplz::iconlemmeglompyou2plz:
You are very welcome! :tighthug:
Reply
:iconhannahlikesmusic:
Hannahlikesmusic Featured By Owner Oct 2, 2011  Hobbyist Writer
I found this song two years ago and I was just like- totally fan girling over it :D This picture just helps the effect of the song :la:
Reply
:iconipun:
Ipun Featured By Owner Oct 2, 2011  Hobbyist General Artist
Oh lol XD yeah, that song is just awesome <33
Reply
Add a Comment: